Jak wykonać dobrze wizytówkę firmową?
Wizytówka stanowi identyfikację firmy i często podczas spotkań biznesowych, czy targów wykorzystywana jest jako dodatkowa reklama przedsiębiorstwa. Każda osoba, która ma kontakt z osobami z zewnątrz, powinna posiadać własną wizytówkę, którą może przekazać kontrahentowi nawiązując relację. Wizytówka powinna być elegancka, zawierać wszystkie istotne informacje o firmie oraz oryginalna, aby zapadła w pamięć osoby, która ją otrzyma.
Co powinna zawierać wizytówka?
Wizytówka to popularna forma komunikacji z klientem zewnętrznym. Jest przedłużeniem osobowości przedsiębiorstwa i powinien posiadać ją każdy manager, specjalista oraz dyrektor w firmie. Zaprojektowanie dobrej wizytówki to jednak prawdziwa sztuka. Dlaczego? Ponieważ na rynku dostępne są setki jeśli nie tysiące wizytówek, a więc każda nowa wizytówka musi się wyróżnić się spośród tych, którymi posługują się firmy. Wizytówka powinna być czytelna i zawierać najważniejsze informacje jak imię i nazwisko, numer telefonu, adres mailowy oraz nazwę firmy i jej logo. Zaprojektowanie wizytówki warto zlecić agencji reklamowej, która ma wiedzę na temat obowiązujących trendów w zakresie projektowania, a graficy wiedzą, jakie elementy powinny się w niej znaleźć.
Wizytówka godna uwagi
Każda wizytówka powinna nawiązywać do identyfikacji wizualnej firmy. Ważne jest więc dostosowanie kolorów wizytówki, elementów graficznych, czcionki oraz marginesów, które wpisują się w charakterystykę przedsiębiorstwa. Jeśli chcemy, aby nasza wizytówka odróżniała się od innych dostępnych na rynku, powinniśmy postawić na oryginalność. Warto użyć niestandardowych materiałów charakterystycznych dla branży, wykonać druk z uszlachetnieniem lub wykonać dodatkowe ozdoby. Wizytówka powinna być jednak przejrzysta. Zawierać tylko najważniejsze informacje. Zbyt wiele danych sprawi, że wizytówka będzie nieatrakcyjna, a odbiorca na pewno nie zaznajomi się z wszystkimi informacjami.