Kalendarz firmowy – niezbędnik przedsiębiorstwa
Kalendarz firmowy to nie tylko niezastąpiony gadżet dla przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim bardzo użyteczne narzędzie w codziennej pracy biurowej. Na rynku dostępne jest kilka rodzajów kalendarzy, a zatem jak wybrać najlepszy?
Rodzaje kalendarzy
Na rynku papierniczym dostępne jest kilka rodzajów kalendarzy. Jednak dzięki usługom poligraficznym każde przedsiębiorstwo może stworzyć własny kalendarz, który będzie wizytówką firmy, ale też spełni wszystkie wymagania przyszłych użytkowników. Najbardziej popularne są kalendarze ścienne. Stanowią one doskonały nośnik reklamowy. Pozwalają również szybko sprawdzić aktualną datę, a nawet zrobić niewielkie notatki. Dzięki dużej powierzchni główki kalendarza właściciel firmy z łatwością zamieści tam logotyp, zdjęcie lub inne ważne dane kreując tym samym idealny gadżet reklamowy. Kalendarze ścienne dzielą się na kilka rodzajów, z czego najbardziej popularne są kalendarze jednodzielne, kalendarze trójdzielne lub plakatowe. Inny rodzaj kalendarzy chętnie wybierany przez firmy to kalendarz książkowy. Najczęściej wykonywane są w formacie A5 lub A4. Idealnie sprawdzają się jako terminarze, w których pracownicy mogą zapisać daty ważnych spotkań, szkoleń, konferencji czy po prostu zanotować listę zadań do wykonania w określonym dniu. Kalendarze książkowe są ponadto bardzo trwałe i obok tradycyjnej formy pełnią funkcję podręcznego notatnika.
Jak zamówić indywidualny kalendarz?
Rozwój technologii poligraficznej sprawił, że obecnie każdy przedsiębiorca może zdecydować się na produkcję własnego kalendarza. Wystarczy określić jego format, rodzaj wnętrza i okładkę oraz zastanowić się nad nakładem. W firmach poligraficznych dostępne są gotowe wzory kalendarzy, które można dostosować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa poprzez zastosowanie na przykład znakowania logotypem lub konkretnego koloru kalendarium. Ponadto dzięki technologii cyfrowej nie ma potrzeby drukowania dużych ilości kalendarzy, a jedynie kilkanaście sztuk co na pewno może przekonać przedsiębiorcę do stworzenia własnego gadżetu firmowego. Trzeba jednak pamiętać, że produkcja kalendarza w mniejszym nakładzie będzie droższa niż w przypadku produkcji dużej ilości sztuk. Wszystko, jednak zależy do zapotrzebowania oraz decyzji właściciela przedsiębiorstwa.